Naše záměry
1. Mise
„Nepamatujeme si dny, ale pamatujeme si momenty a zážitky.“
Cesare Pavese
Jsme mateřskou školou:
- která podporuje výchovné působení rodiny a doplňuje je o specifické podněty, rozvíjí je a obohacuje
- s otevřenou náručí pro všechny děti, rodiče i veřejnost
- s přátelskými vztahy založenými na vzájemné důvěře, porozumění, vzájemné spolupráci
- kde nám jde o maximální rozvoj každého dítěte na základě uplatňování individuálního přístupu (podle jejich možností, zájmů a potřeb)
- která vybavuje dítě kompetencemi pro další vzdělávání a úspěšný život v moderním světě
- jejímiž základními hodnotami jsou otevřenost, slušnost, vstřícnost, demokracie
- s novým vybavením- nábytkem, kvalitními hračkami, didaktickými pomůckami, interaktivními tabulemi, školní zahradou s herními prvky
- se širokým spektrem aktivit – pořádáme divadla, koncerty, sportovní akce, výlety, tvůrčí činnosti, projekty, tradiční akce, aktivně spolupracujeme s obcí, aj.
2. Vize
Přejeme si, aby školka byla pro Vás místem, kam:
- děti chodí rády, s důvěrou a beze strachu
- kde děti prožívají radostné a spokojené dětství
- místem, které maximálně rozvíjí potenciál dětí
- místem, kde jsou děti vedeny ke vzájemné úctě, důvěře, uznání, otevřenosti v komunikaci, k empatii a vzájemné spolupráci
- místem, kde je dbáno na správnou životosprávu, režim dne i pohybovou aktivitu
- místem, kde vzdělávací nabídka je přiměřená osobnosti a věku dítěte, vede k získání potřebných kompetencí a její způsob i obsah odráží očekávání dětí i jejich rodičů
- místem, které se nezaměřuje pouze na vzdělávání dětí, ale i pedagogů a všech svých zaměstnanců
- místem příjemným, kde se všichni zúčastnění budou cítit svobodně (v mezích danými pravidly soužití, které chápou a respektují)
- místem, kde vzdělávání probíhá efektivním způsobem
- místem, které využívá zapojení rodičů do života školy
- místem, které spolupracuje s organizacemi a firmami, které přispívají ke zlepšení úrovně školy
3. Filosofie mateřské školy
„Chceme, aby děti byly u nás v mateřské škole šťastné, chodily sem rády a měly na ni hezké vzpomínky. Formou příkladu, prožitkového učení, učení hrou a činností chceme, aby dítě získalo osobní samostatnost a schopnost projevovat se jako samostatná osobnost.“
- vycházíme z osobnostně orientovaného modelu předškolní výchovy, usilujeme o humanistický a demokratický způsob výchovy založený na partnerském vztahu učitele, dítěte a rodiny
- inspirujeme se teorií uspokojování základních lidských potřeb, jejímž autorem je americký psycholog Abrham Maslow. Aby bylo učení pro děti radostí, měly snahu a chuť objevovat svět, musí uspokojit své potřeby. Prioritní důraz klademe na sycení sociálních potřeb dětí – cestou k sebeuvědomění, k sebedůvěře, k samostatnosti, k seberealizaci.
Naše cíle
- Dítě a jeho tělo – chceme podporovat fyzickou pohodu, zlepšovat tělesnou zdatnost a pohybovou dovedností vést ke zdravým životním návykům
- Dítě a jeho psychika – chceme podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost, rozvíjet intelekt, správnou řeč, předcházet vadám řeči, řešit prevenci vad řeči a případně na problém včas upozornit, rozvíjet vůli a povzbuzovat děti k poznávání a učení
- Dítě a ten druhý – chceme utvářet pěkné vztahy dítěte k jinému dítěti i k dospělému, obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů
- Dítě a společnost – chceme pomoci dítěti osvojit si dovednosti, návyky, přijmout základní všeobecně uznávané společenské, morální, estetické hodnoty
- Dítě a svět – vytvořit základy a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí