MŠ NA STATKUNa Návsi 5, Drahelčice

Naše záměry

1. Mise

„Nepamatujeme si dny, ale pamatujeme si momenty a zážitky.“
Cesare Pavese

Jsme mateřskou školou:

  • která podporuje výchovné působení rodiny a doplňuje je o specifické podněty, rozvíjí je a obohacuje
  • s otevřenou náručí pro všechny děti, rodiče i veřejnost
  • s přátelskými vztahy založenými na vzájemné důvěře, porozumění, vzájemné spolupráci
  • kde nám jde o maximální rozvoj každého dítěte na základě uplatňování individuálního přístupu (podle jejich možností, zájmů a potřeb)
  • která vybavuje dítě kompetencemi pro další vzdělávání a úspěšný život v moderním světě
  • jejímiž základními hodnotami jsou otevřenost, slušnost, vstřícnost, demokracie
  • s novým vybavením- nábytkem, kvalitními hračkami, didaktickými pomůckami, interaktivními tabulemi, školní zahradou s herními prvky
  • se širokým spektrem aktivit – pořádáme divadla, koncerty, sportovní akce, výlety, tvůrčí činnosti, projekty, tradiční akce, aktivně spolupracujeme s obcí, aj.

2. Vize

Přejeme si, aby školka byla pro Vás místem, kam:

  • děti chodí rády, s důvěrou a beze strachu
  • kde děti prožívají radostné a spokojené dětství
  • místem, které maximálně rozvíjí potenciál dětí
  • místem, kde jsou děti vedeny ke vzájemné úctě, důvěře, uznání, otevřenosti v komunikaci, k empatii a vzájemné spolupráci
  • místem, kde je dbáno na správnou životosprávu, režim dne i pohybovou aktivitu
  • místem, kde vzdělávací nabídka je přiměřená osobnosti a věku dítěte, vede k získání potřebných kompetencí a její způsob i obsah odráží očekávání dětí i jejich rodičů
  • místem, které se nezaměřuje pouze na vzdělávání dětí, ale i pedagogů a všech svých zaměstnanců
  • místem příjemným, kde se všichni zúčastnění budou cítit svobodně (v mezích danými pravidly soužití, které chápou a respektují)
  • místem, kde vzdělávání probíhá efektivním způsobem
  • místem, které využívá zapojení rodičů do života školy
  • místem, které spolupracuje s organizacemi a firmami, které přispívají ke zlepšení úrovně školy

3. Filosofie mateřské školy

„Chceme, aby děti byly u nás v mateřské škole šťastné, chodily sem rády a měly na ni hezké vzpomínky. Formou příkladu, prožitkového učení, učení hrou a činností chceme, aby dítě získalo osobní samostatnost a schopnost projevovat se jako samostatná osobnost.“

  • vycházíme z osobnostně orientovaného modelu předškolní výchovy, usilujeme o humanistický a demokratický způsob výchovy založený na partnerském vztahu učitele, dítěte a rodiny
  • inspirujeme se teorií uspokojování základních lidských potřeb, jejímž autorem je americký psycholog Abrham Maslow. Aby bylo učení pro děti radostí, měly snahu a chuť objevovat svět, musí uspokojit své potřeby. Prioritní důraz klademe na sycení sociálních potřeb dětí – cestou k sebeuvědomění, k sebedůvěře, k samostatnosti, k seberealizaci.

Naše cíle

  • Dítě a jeho tělo – chceme podporovat fyzickou pohodu, zlepšovat tělesnou zdatnost a pohybovou dovedností vést ke zdravým životním návykům
  • Dítě a jeho psychika – chceme podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost, rozvíjet intelekt, správnou řeč, předcházet vadám řeči, řešit prevenci vad řeči a případně na problém včas upozornit, rozvíjet vůli a povzbuzovat děti k poznávání a učení
  • Dítě a ten druhý – chceme utvářet pěkné vztahy dítěte k jinému dítěti i k dospělému, obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů
  • Dítě a společnost – chceme pomoci dítěti osvojit si dovednosti, návyky, přijmout základní všeobecně uznávané společenské, morální, estetické hodnoty
  • Dítě a svět – vytvořit základy a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí